Anmelderne om EVIGT SOLSKIN

* * * * * Iben Friis Jensen

En forestilling, der behændigt blander teater og film, dans og sang og spejlinger og indfletter pseudo-akademiske betragtninger (…) Udfordringen har været at skabe hybridteater -altså en blanding af video, performance, skuespil, show, gøgl, dans -og forventningerne til hele pakken indfries. Ved at lade fire børn fra Det Kongelige Teaters Balletskole i Odense indgå i forestillingen som mini-dobbeltgængere for ensemblets fire skuespillere, Christian Gade Bjerrum, Anete Jensen, Malte Joe Frid-Nielsen og Xenia Noetzelmann, opnår instruktør og konceptudvikler Jacob Stage (Vol. 9.0′ s kunstneriske leder) både gys og grin i nogle drømmeagtige sekvenser.

* * * * Rie Hammer, Teater1

Momentum’s kunstneriske leder Jacob Stage har holdt fokus på den ferme komik, det fysisk lette skuespil og genkendelige Hollywoodfilm. Der er fart på de fancy replikker, lækre lyssætninger, flotte dansekoreografier og fængende musikflader. Men før forestillingen letter helt i humoristiske citatcirkler, har dramatiker Ghita Makowska krydret med en omgang velsvingende og dæmonisk dobbeltspundne dialoger der, midt i den muntre citatleg og intertekstuelle lag-på-lag-referencer, giver lidt kant til spørgsmålet – hvem er vi bag de mange lag af helgarderende selviscenesættelser?

* * * * Henrik Lyding, Jyllands-Posten

Her danses sære skyggedanse, her kan personer komme til syne og forsvinde, tyngdekraften ophæves med optisk trylleri; her synges der dårende dejlige filmmelodier og gøres forsigtige tilnærmelser.

»Føler du noget?« spørger de hinanden. Og nej, det gør de ikke. For de er ikke helt virkelige, disse fire skæbner, der tror, at livet er en festlig film.